Vi tilbyr 14 dagers åpent kjøp fra tidspunktet du mottar varene, og du står fritt til å angre ditt kjøp innenfor denne perioden.
Gjelder returen en reklamasjon?
Alle reklamasjoner skal meldes skriftlig til vår kundeservice på epost: kontakt@ambiplants.no. Husk å dokumentere skaden med bilder av både varen og emballasjen. Husk å oppgi bestillingsnummer i mailen. Referansen på fem siffer NO-64(XXXXX).
SLIK RETURNERER TIL OSS
1. Fyll ut angrerettskjema. (Kan også sendes på mail om du ikke har printer).
2. Pakk inn varen i samme emballasje som du mottok den i. Varene må beskyttes godt i esken og større planter MÅ knyttes fast i esken slik at de ikke blir skadet under transport. Varer som blir skadet i forbindelse med retur kan få følger for om returen blir godkjent og tilbakebetalt.
3. Gi beskjed til oss via mail at du velger å angre ditt kjøp slik at vi vet at det er en retur på vei, da returen kan havne på vårt hentested.
4. Du som kunde dekker selv for returfrakt som kjøpes på posten.no. Frakt etiketten printes ut og limes på esken. Hos Post i butikk kan du også skrive ut en adresselapp og feste den på pakken før sending.
Om du ønsker kan du kontakte oss på mail for å bestille en returlapp direkte fra oss.
5. Ta med deg pakken til et av Postens innleveringssteder.
6. Ta gjerne vare på kvitteringen fra Posten. Da kan du spore din egen retursending. (Den kan også spores via retur etiketten eller sporingsnummer).
Etter at vi har mottatt og håndtert din retur, vil Klarna/vipps kreditere deg beløpet tilbake til benyttet kort (evt. din faktura). Du må beregne opptil 14 virkedager etter du har sendt din retur innen retur er behandlet og kreditert av oss.
Tilbakebetaling etter retur:
Kortbetaling: Klarna eller vipps vil refundere deg beløpet tilbake til benyttet kort, enten du returnerer per post eller i et av våre varehus. Du blir kontaktet om de trenger ny kontoinformasjon.
Faktura: Logg deg inn på www.klarna.no for å få opp din oppdaterte faktura. Du finner også fakturaen i Klarna-appen. Du blir kontaktet om de trenger kontoinformasjon for kreditering.
NB! Det er dessverre ikke mulig å bytte varer over nett, men du kan få byttet dine varer hos oss. I vårt showroom i Mandal kan du bytte varer, ellers for nettbestilling må du returnere først og deretter bestille på nytt. Vi sender ny vare i ny bestilling og krediterer din forrige ved ferdig behandlet retur.
For at returen skal bli godkjent
IKKE bruk farget teip eller skriv rett på originalemballasjen når du sender retur. Husk at vi skal kunne selge varene på nytt. Pakk inn varen slik den ble levert. Ved retur er du ansvarlig for varen.
Når du skal returnere eller bytte skal varen være ubrukt og returneres i en uskadd original forpakning. Samtlige lapper og manualer skal sendes med. Be gjerne om kvittering fra Posten på at du har levert inn pakke til retur.
Pakk inn varen slik den ble levert. Om varen er brukt, originalemballasjen er skadet eller mangler medfølgende lapper, manualer, bruksanvisninger etc. godkjennes ikke returen og vi sender varen tilbake til deg. Har emballasje eller vare skader ved levering? Kontakt oss på mail for å gi beskjed.
Skade på emballasjen eller vare kan føre til følgende reduksjon av tilbakebetaling:
Produkt OK + Emballasje OK = Tilbakebetaling av hele returbeløpet av vare verdien.
Produkt OK – Emballasje ikke OK = opptil 25% reduksjon av returbeløp.
Produkt ikke OK + Emballasje ikke OK = Opptil 50% reduksjon av returbeløp
Retur som ikke hentes på posten, eller returneres etter kriterier:
Retur som kommer i retur til oss uten å ha blitt hentet av kunden trekkes fra returkostnad ved tilbakebetaling av returen. Opp til 500,- kan trekkes fra returbeløpet til kunden. Vi trekker kun av den faktiske kostnaden for retur. Dette beregnes av posten, etter mål og vekt på pakken.
Om du ikke henter ut pakken din, så vil den ligge hos post i butikk helt til siste frist. Retur tid vil derfor bli mye lengere og din tilbakebetaling vil utsettes etter dette. Det er raskere for deg om du henter pakken og sender den i retur selv.
Priser:
Små pakker opp til 10kg: opp til 299,-
Større pakker opp til 35kg: opp til 499,-
For lange esker over 120cm eller bredde over 60cm legger posten på et håndteringstillegg.
Varer som blir skadet i forbindelse med retur kan få følger for om returen blir godkjent og tilbakebetalt. Vi kontakter deg da for en løsning.
Varer som ikke kan returneres
- Gavekort: Det er ikke mulig å returnere gavekort mot utbetaling av beløp.
- Spesial bestillinger av forhåndsbestilte varer og custommade produkter.
- B2B har i hovedsak ingen returrett.
Klarna og informasjonshåndtering:
For din egen sikkerhet ønsker ikke Klarna å spare detaljer om din bank. Derfor behøver de i enkelte tilfeller disse på nytt når de skal overføre pengene til deg. Du kan benytte ditt tilgodebeløp til å betale andre utestående fakturaer hos Klarna, eller de tilbakebetaler deg til din konto.
Vær oppmerksom på at Klarna behøver å motta litt opplysninger om deg for å gjennomføre utbetaling, samt kvittering som viser din innbetaling dersom beløpet overstiger 30 000 NOK. Du vil motta en mail fra Klarna om ditt tilgodebeløp og du kan følg stegene i mailen.
Retur på tvers av landegrenser
Vi sender i hovedsak kun pakker i Norge. Du kan kontakte oss for forespørsler om levering til utlandet per mail. Det er ikke mulig å returnere og bytte på tvers av landegrenser.